Mål
Man kan ha olika mål i livet som att man pluggar för att få sitt drömjobb eller jobba hårt så man kan åka på den semestern man vill. Man har även mål när det kommer till träning, så som att kunna springa en mil under 1 timme eller gå ner de där extra kilona. Vad det än är så är det bra med mål för att orka jobba, träna eller vad det nu är. Har man satt ett stort mål som tar tid att uppnå så är det bra att sätta upp del mål så man hela tiden ser att man kommer framåt. 
 
Jag har själv satt upp mål speciellt när det kommer till träning, jag hade ett höst och det var att springa kretsloppet som är på 1 mil och jag skulle springa på 55 min. Jag tränade hela sommaren och när det till slut var dags så hade jag konditionen och var bra tränad dock så fick jag en förkylning dagen innan så jag sprang med täppt näsa så det gick inte alls bra, sprang på 1 timme så där klarade jag inte målet och allt pga en förkylning. Där lärde jag mig att ibland når man inte det mål man har kämpat för pga av just då kanske en förkylning. Men samtidigt så var målet bra, jag tränade just för det och jag vet att jag hade klarat det om det inte var för just förkylningenl. Så nu har jag förlängt målet så att jag nästa år ska springa på 52 min så nu har jag det att se fram emot och träna för det. Så även om man misslyckas med ett mål så är det viktigt att komma upp med ett nytt. 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress