Kreta
Nu var det en vecka sedan som jag kom hem från min härliga vecka i Kreta men det är som sagt bättre sent en aldrig att skriva om den nu.

Carro kom till mig på lördagseftermiddagen för flyget gick sedan på söndagen. Så söndag ca kl 15 så begav vi oss till landvetter. Pappa var så snäll och körde oss dit. När vi kom dit chekade vi in bagagen och sedan gick vi egenom passkontrollen. Efter det kollade vi vart våran gate var och sedan kollade vi taxfrin. Vi behövde äta något innan vi gick på planet så ungefär 45 min lite mer beställde vi maten. Var sin hamburgare bestälde vi. Men det tog mer än 40 min att få maten så vi fick slänga i oss den och springa till våran gate, inte så kul... man tycker att man borde vara snabbare när man jobbar på en flygplats. Men vi hann med flyget :)

När vi landade väntade Veronica på oss. Det var så kul att träffa henne igen. Hade inte sett henne sen i Januari då hon var och hälsade på mig i Branäs. Vi åkte till hennes lägenhet och det var en fin lägenhet :) Både jag och Carro var trötta efter flygresan så vi gick och la oss ganska snabbt.

Nästa morgon så skulle Veronica jobba men hon började inte förrän kl 12 så vi käkade frukost ihop och sedan gick vi till hotellet som hon jobbade på. Där la vi oss på solstolar vid havet men det var sjukthöga vågor så man kom inte äns ner i vattnet för man blev nerslaggen av vågorna. Veronica satt med oss en stund men sen var hon tvungen att jobba igen. Eftersom det inte gick att bada i havet så gick jag och Carro och la oss vid poolen istället. Då träffade Carro två hon kände. På kvällen så åt vi mat på hotellet och sen såg vi showen som var på kvällen. Det var en 80-tals show och den var bra. Vi skulle ut på kvällen sen så vi tog taxi tillbaka till lägenheten och där duschade och gjorde vi oss i ordning. Sen gick vi och träffade några av Veronicas kompisar och sen drog vi vidare till krogen. Social hette den där dansade vi mycket, det var kul.

På Tisdagen var Veronica ledig och den dagen spenderade vi på stranden. Vi soalde och badade. Det gick vågror idag med, dock inte riktigt så höga som i Måndags men de var fortfarande höga. Det var kul att slänga sig i dem. Jag och Veronica gick lite längre ut där vågorna var lite högre. Det var riktigt kul att bada där men dock så drogs man lite bakåt så vi hamnde lite längre ut så det var lite läskigt och jobbigt att ta sig in. Men vi lyckades och vi skrattde jättemycket :) På kvällen så åt vi på en restaurang som låg högt upp. Det var en jättefin utsikt och god mat.

På onsadgen så hyrde vi en bil för att vi skulle kunna åka till Elafinissi. Carro var tvungen att köra för hon vard en ända som var över 21 år. Vi fick en citroäng som bil och sen begav vi oss iväg. Vilken väg det var, smal med många kurvor och man körde uppe i bergen. Men Carro körde jättebra. När vi kom fram till Elafonissi så letade vi efter någonstans att va. Vi hittade tre solstolar och satte oss där. Sen badade vi och vilket klart vatten det var så fint. Det var en jättebra dag där. Vi gick lite längre bort på stranden och där var det jättefint. Sanden var lite rosa precis vid vattenbryntet med. När klockan närmade sig 4 åkte vi från Elafonissi till alasserna och där skulle det också vara jättefint. Blev dock lite besviken visst var det fint men det var inget överdrivet vackert då var helt klart Elafonissi så mycket finare. Vi var hemma runt tiden och då duschade vi och byte om för att gå ut och äta. Vi åt på en restauarng som låg precis vid havet. Då åt jag kyckling sovilaki det var himla gott.

På torsdagen jobbade Veronica och jag och Carro åkte med på en piratbåt (som fritidsresor hade fixat). Det var mest för barn men det var kul ändå. Det var två badstopp på vägen en på vägen dit och en på tillbaka vägen. Resan var till en strand där man stannade 2 timmar. Det var kul att bada från båten, men fick "gå på plankan" haha. Det var väldigt fint runt om där vi stannde och badade och även här var vattnet klart och fint. man såg ända ner till botten även fast det var rätt djupt. Det var coolt. När vi kom hem runt 5 tiden så var man rätt trött så vi vilade lite och sedan gick vi ut och åt mat.

På fredagen så var vi på hotellt och solade och badade. Veronica jobbade idag med så jag och Carro gick själva till hotellet eftersom hon började redan kl 8. Vi hade lite svårt att hitta till hotellet haha typiskt mig, lokalsinet på topp. Så vi fick fråga efter vägen så tillslut hittade vi. Det var riktigt varmt denna dag så det var jobbigt att gå och ligga i solen så det blev mycket bad. På kvällen åkte vi till Chania för att shoppa lite. Shoppade en tröja till min lillebror. Vi åt även frozen yoghurt, det var riktigt gott. Vi gick runt i massa affärer men det blev inget mer shoppande. Sen åt vi på en restaurang nere vid hamnen. Även här hade vi fin utsikt när vi åt. Runt 10 lämnade vi Chania och åkte tillbaka till lägenheten.

På lördag var det riktigt varmt. Så vi var vid hotellet och solade och badade hela dagen. På kvällen sen var det dax för shopping. Carro skulle även fixa sina naglar. De blev jätte fina. Under tiden gick jag och Veronica runt i affärerna. Denna gången blev det mer inhandlat. Köpte ett par låga vit converse, ett gult linne med trycket obey, en klocka, oliver till mamma och Tua. När Carro var klar gick vi runt en stund till och shoppade. Sen handlade vi kina mat och tog med oss hem till Veronica och åt ute på hennes balkong och pratade och skrattade. Det var en bra sista kväll i Kreta.

På söndagen var sista dagen i Kreta och den spenderades som alla andra dagar med sol och bad. Men denna gången var jag och Carro vid poolen i närheten där Veronica bor. Idag var den varmaste dagen som vi hade haft så det gick nästan inte att ligga i solen för det blev alldeles för varmt. Så man badade mest i poolen. Vi gick och åt på ett ställe och då åt vi clubsandwich det är varma mackor och så får man pommesfrites till. Det är riktigt gott faktiskt :). Sen solade vi och badade lite till. Men vid 4 tiden orkade vi inte vara ute mer så vi gick till lägenheten och började packa i ordning våra saker, ducshade och byte om. Veronica kom hem runt 5 tiden och då gjorde hon sig i ordning och sen gick vi ner på stan. Vi bestämde oss för att testa fiskspa. Det var en upplevelse ska jag säga. Gud vad det kittlades, är så kittlig under fötterna. Vi alla tre skrattde hysteriskt typ hela tiden. Men i slutet lyckades man slappna av lite och då gick det lite bättre och man fick jätte lena fötter efteråt. Så tycker att ni sk testa om det är helt klart en upplevelse. Efter fiskspat gick vi runt och shoppade lite till. Men tillslut var det dax att ät mat och då åt vi på en resturangen vi havet. Sen var det dax att gå hem och byta om för att sedan bege sig till bussen som skulle ta oss till flygplatsen. Det var tråkigt att åka hem och att lämna Veronica. När vi kom fram till flygplatsen chekade vi in och gjorde os klara för att flyga. Alla var på flyget i tid så vi startade tidigare vilket gjorde att vi lanadade kl 2 i stället för halv 3. Pappa hämtade oss på flygplatsen. Sen åkte vi hem och sov. Man var riktigt trött för man sover inte så bekvämt på ett flygplan. Vi vakand nästa dag runt halv 1. :)

I lördag så firade vi min moster och morbror som firade 45x2. Då uppträde vi och det gick superbra. Det var jag, Erik och Daniel som uppträade. När alla hade kommit så fick vi se en hälsning från Veronica som hon hade spelat in och skickat. När den var slut så döck hon upp. Hon hade kommit hem till Sverige för att ha två veckor semester. Gud så glad jag blev och alla andra med så klart. Det var så kul att se henne igen. Även fast det inte var så länge sedan.

Denna vecka har jag jobbat och tränat. Imorgon är det dax för jobb igen och sen blir det 4 dagar ledigt.
Ha det så bra :)
Bilen vi hyrde
På restaurangen vid havet
Piratbåten vi åkte med
När vi badade från båten
Mys med Vargen och Lille skutt
I Chania
Fiskspat, nej nej det kittlas inte alls ;)